Hidratarea este esențială în zilele călduroase de vară. Iată care sunt fructele şi legumele care ne ajută să ne hidratăm

0
1366

Autor: Cristina Cârstea

În zilele toride de vara, când temperaturile sunt extrem de ridicate, consumul de alimente care nu sunt adaptate sezonului poate duce la apariția deshidratarii. Aceasta se manifestă prin oboseala, lipsa energiei, iritabilitate si scaderea productivitatii. Semnele deshidratării se pot observa şi fizic. O piele terna, apariția ridurilor şi un păr lipsit de stralucire sunt semne că trebuie să te hidratezi.

Anumite fructe şi legume te pot ajuta să-ți menții organismul hidratat în timpul verii, fiind totodată şi o sursă bogată de vitamine şi contribuind la sănătatea organismului tau.

  • Pepenele rosu

Pepenele rosu contine aproximativ 92% apa. Este extrem de gustos, iar consumat zilnic te hidrateaza si in acelasi timp contribuie la curatarea rinichilor. Datorita continutului de licopen, un antioxidant natural puternic, previne aparitia cancerului. Pepenele rosu contine o cantitate mare de fructoza, deci si zahar, motiv pentru care nu este recomandat sa-l consumati seara.

  • Pepenele galben

Pepenele galben este sarac in calorii si contine 92% apa. Are in componenta sa o concentratie remarcabila de vitamina A, vitamina C si vitamina K, dar si acid folic si fibre. Este un aliat al sistemului imunitar, iar persoanele care consuma pepene galben beneficiaza de o piele mai frumoasa si o vedere mai buna.

  • Castravetele

Este una dintre cele mai indicate legume pe vreme de canicula, având in compozitie sa 97% apa. Consumat ca aliment, castravetele cu coajă, în stare crudă, are un aport de 20 kcal la 100 grame. Este o sursă de vitamine şi minerale, conținând vitaminele B1, B2, B3, B6 și B9. Castravetele este bogat în Vitamina C, care împreună cu acidul cafeic din miez si fibrele din coaja, te ajuta sa ai o digestie mai buna si sa elimini toxinele din organism. Adaugat in salate va da savoare mancarii şi iti va oferi o parte din necesarul zilnic de apa.

  • Salata verde

Bogată in luteina, vitamina C, vitamina K, acid folic, potasiu si alte vitamine si minerale, salata verde contine o cantitate mare de apa si iti hidrateaza organismul pe timpul verii. . Inclusă in alimentatia zilnica, asigură o hidratare corespunzatoare si te ajuta in acelasi timp sa pierzi cateva kilograme

  • Rosiile si Sucul de rosii

Rosiile contin 95% apa si ar trebui sa fie nelipsite din alimentatia noastra, cu atat mai mult cu cat pot fi asezonate usor oricaror retete culinare. Format în proportie din 90% apa, sucul de rosii  preparat in casa este inamicul deshidratarii. Jumatate de ceasca de suc de rosii contine doar 50 de calorii si zero grasimi. Acesta pate fi consumat ca atare sau poate fi folosit impreuna cu diverse alimente, ca inlocuitor al sosurilor grele pregatite la foc.

  • Ardeii grasi

Ardeii grasi contin apa in proportie de 92%, deci sunt ideali pentru cura zilnica de hidratare din timpul verii. Nu uita ca ardeii grasi sunt o sursa excelenta de vitamina C, vitamina B6, betacaroten si acid folic.

  • Vinetele

Bogate in fibre si apa, dar slabe in calorii, vinetele sunt prioritatea ta in aceasta vara. Acestea legume te ajuta atat sa te hidratezi si sa slabesti in acelasi timp.

  • Capsunile

Delicioasele fructe rosii contin 91% apa si, din categoria fructelor de padure, acestea se pot lauda cu cel mai redus numar de calorii. Totodata, capsunile combina intr-un mod extrem de sanatos carbohidratii cu fibrele si cu proteinele. Pot fi adaugate in iaurt sau consumate ca atare, in salatele de fructe.

  • Ridichiile

Contin in proportie de 95% apa.  Au un gust usor dulce-picant iar datorita texturii lor usor crocante, pot fi consumate ca atare sau adaugate in salate. Un alt beneficiu pe care-l ridichiile il aduc sanatatii este faptul ca sunt bogate in catecatehine, un antioxidant puternic care se regaseste si in ceaiul verde.

  • Telina

Telina este o leguma foarte gustoasa, cu calorii negative si un continut ridicat de apa: 95%. Contine folati si vitaminele A, C si K si este des recomandata in tratamentul refluxului gastroesofagian

Alte legume si fructe care te hidrateaza: telina, broccoli, afine, zmeura, coacaze rosii, spanac, mere, grapefruit, piersici, nectarine si dovlecei