Postul Paștelui și detoxifierea organismului! Alimente recomandate!

0
882

Postul Paștelui poate fi un bun prilej de detoxifiere a organismului. Nutriţioniştii atrag însă atenţia că postul nu trebuie să presupună doar un regim lipsit de alimente de dulce, ci şi o dietă echilibrată. Asta înseamnă, în primul rând, o hidratare bună a organismului: 1,5-2 litri de apă pe zi.

Specialiștii recomandă ca în timpul postului alimentar să mâncăm de mai multe ori pe zi. Mesele rare, dar copioase, provoacă modificări rapide ale glicemiei, ceea ce nu este deloc bine pentru sănătatea noastră. Putem să ţinem post şi totuşi să ne îngrăşăm mult peste greutatea normală, dacă mâncăm cantităţi mari de pâine, alune, nuci sau halva.

sursa foto: doctorulzilei

În timpul postului sunt recomandate:

  • Legumele – mazăre, fasole boabe, linte, năut, verdețurile. Acestea sunt surse importante de vitamine, proteine, minerale şi fibre. Medicii le recomandă pentru scăderea în greutate deoarece, prin conţinutul bogat în fibre, oferă senzaţia de saţietate pe termen lung şi menţin glicemia în limite normale o bună perioadă.
  • Cerealele –  in, susan, germeni de grâu, mei, cânepă, dar și muesli. Acestea sunt recomandate de nutriționiști pentru că surse foarte bune de carbohidraţi şi fibre. Ele ajută la scăderea colesterolului, prevenind astfel formarea cheagurilor de sânge responsabile de apariţia infarctului şi a accidentului vascular cerebral.
  • Soia și laptele de soia, iaurt de soia, brânză tofu. Majoritatea grăsimilor conţinute de soia sunt nesaturate. De aceea, acestea ajută la reglarea nivelului de colesterol şi protejarea sănătăţii inimii.

Pentru micul dejun lactatele pot fi înlocuite cu iaurturi şi lapte din soia sau cu zacuscă, humus în cantități echilibrate.

Pentru masa de prânz medicii recomandă ghiveciuri de legume, mâncare de mazăre şi fasole sau preparate pe bază de orez cu legume. Este exclusă ceapa prăjită în pregătirea lor. Tot pentru prânz, sunt recomandate şi legumele la grătar sau fierte.

Pentru cină, nutriționiștii recomandă salate, în diverse combinaţii, asezonate cu condimente şi brânză din soia. Trebuie evitat consumul în exces. Pentru că mâncărurile de post nu sunt foarte săţioase, avem tendinţa să le consumăm în cantităţi mari.

Nu se recomandă postul negru pentru că poate duce la pierderea de substanţe nutritive şi de calorii din organism.

Postul este bine să fie ţinut de persoanele sănătoase

Copiii, bătrânii, femeile însărcinate, lăuzele şi cele care alăptează, persoanele cu meserii care presupun un consum mare de calorii vor posti numai cu acordul medicului şi sub stricta lui supraveghere medicală. Aceasta, pentru a descoperi la timp eventualele dezechilibre funcţionale sau metabolice care pot să le pună în pericol sănătatea sau chiar viaţa.

Medicii recomandă ca trecerea de la perioada de post la alimentația normală să se facă treptat, fără exagerări în privința cantităților de mâncare și alcool.