Legume la grătar, un preparat sănătos

0
554

Legume la grătar este un preparat sănătos recomandat de medici, mai ales în  această perioadă în  care piețele sunt pline de legume şi fructe proaspete.

Ingrediente necesare:

  1.  legume la alegere: dovlecei, rosii, ceapa, vinete si ardei capia copti
  2. ulei de masline
  3. sare

Legumele se spală și se zvântă. Dovleceii se taie rondele.
Morcovii se curăță de coajă și se taie rondele. Le tăiem pe oblic să obținem felii mai mari.
Ceapa se curăță de coajă și se taie rondele, iar  ciupercile se taie felii doar dacă sunt mari, dacă le avem mici le lăsăm întregi.
Roșiile mari se taie în două, cele mici se lasă întregi.
Ardeii grași se curăță de semințe și se înlătură cotorul, după care se taie fâșii.
Cam acestea au fost legumele mele, dar lista poate continua cu vinete, fenicul, sparanghel.

Se încinge grătarul (sau plita la aragaz). Se stropesc legumele cu foarte puțin ulei (de măsline de preferat) și se pun pe grilul încins sau pe grătar când jarul nu mai are flacără.
Legumele se fac foarte repede și se pot arde foarte repede, așa că le supraveghem cu atenție. Se întorc pe ambele părți pentru o coacere uniformă.
Se condimentează cu sare și piper numai după ce s-au luat după grătar.

Poftă bună!