Detoxifierea după Paşte, gură de aer pentru organism

0
934

Sărbătoarea de Paşte este pentru cei mai mulţi dintre noi un prilej de răsfăţ culinar prelungit. Consumul excesiv de carne, prăjituri, iepuraşi de ciocolată creşte nivelul de zahăr din sânge. Trebuie știut că unele alimente sunt aproape în întregime generatoare de toxine. Există însă și alimente care ne ajută să ne detoxifiem organismul. 

Organismul are nevoie de o cură de detoxifiere care să stimuleze funcţia ficatului, splinei şi bilei. Medicii spun că este bine să profitaţi de această perioadă pentru a va îmbunătăţi starea generală de sănătate şi a scapă de toxinele acumulate în ultima perioadă.

Pentru a va ajută organismul să se recupereze după festinul de Paşti, dar şi pentru întreţinerea siluetei în prag de sezon estival, va puteţi începe ziua cu un pahar de apă în care aţi stors puţină zeamă de lămâie. Veţi resimţi imediat efectul sau tonic, de energizare, dar şi de stimulare a sistemului digestiv.

Luaţi un mic dejun slab în calorii, care să conţină iaurt cu cereale integrale, ori o salată de legume şi un ou fiert.

Majoritatea fructelor ajută la detoxifierea organismului. Printre cele mai benefice sunt caisele proaspete, fructele de pădure citricele, kiwi, papaya, piersicile, mango. Nu trebuie să exagerați cu bananele: numai una pe zi. Cel mai bine este ca în perioada de detoxifiere să eviţi consumul de fructe uscate.

Legumele sunt recomandate în cura de detoxifiere. Medicii recomandă să consumați ardei gras, sfeclă, broccoli, varză roşie, morcovi, conopidă, castraveţi, dovleac, spanac, roşii. De evitat în rândul legumelor sunt cartofii albi şi avocado.

Medicii nutriționiști recomandă să eliminați, pe cat posibil, zăharul rafinat, produsele fainoase, alcoolul, alimentele procesate, semipreparatele și limitați consumul de cafea. Beți ceai verde si adăugați în apa o feliuță de lămâie, castravete sau ghimbir.

30 minute de mișcare în aer liber: o plimbare, o tura de alergat prin parc, nu conteaza – important este sa fie în aer liber, pentru o oxigenare mai buna a organismului și pentru un aport crescut de vitamina D, prin expunerea la lumina naturală.