Ce combinații alimenatare sunt nepotrivite?

0
1020

Sunt persoane care țin diete după diete şi cu toate acestea nu slăbesc. Nutriționiştii şi medicii interzic anumite combinații alimentare şi de asemenea, nu recomandă să mâncăm mai târziu de ora 5-6 seara. Este necesar însă să ınțelegem cum functionează ıntreg sistemul digestiv (stomacul, intestinele, colonul).

O digestie lentă înseamnă ıncetinirea metabolismului, depunerea grăsimilor, acumularea toxinelor în corp şi evident, apariția bolilor digestive, precum diareea, balonarea si constipatia. De cele mai multe ori pot fi responsabile şi infecțile cu helyobacter, dar contează şi timpii de digerare ai alimentelor.
Stomacul şi intestinele sunt organe vii, care se hrănesc cu alimentele consumate de noi, pe care apoi le metabolizează. La unii se transformă î energie, la alții în grăsime corporală şi probleme digestive.

Când mâncăm trebuie sa tinem cont ca alimentele trebuie eliminate prin fecale in maxim 1-3 zile si asta pentru a evita acumularea de toxine alimentare. Atunci cand consumam alimente cu timpi prea indelungati de digerare, deja se iveste o problema. Vom ajunge sa eliminam mult mai tarziu acele alimente, iar asta ar scadea functiile intregului sistem digestiv. Cu cat un aliment are timp mai scurt de digerare cu atat este mai indicat pentru consum, iar daca vei vrea sa consumi un aliment cu timp mai indelungat de digerare, ai grija sa-l combini cu alimente cu timpi scurti si sa consumi multe lichide. Aşa, ajuti digestia.

  • Citricele – 30 de minute
  • Legumele suculente si radacinoasele – 40-50 de minute, iar daca sunt gatite la abur pot ajunge la 60 de minute
  • Legumele ce contin amidon si carbohidrati – depasesc 60 de minute (cartofii prajiti pot ajunge si la 4 ore in intestin)
  • Legumele boabe ce contin proteine vegetale – se apropie de 100 de minute
  • Semintele si fructele oleaginoase (frulgi de ovaz, cereale, tarate de ovaz, nuci, alune, etc) – 2-3 ore
  • Lactate si branzeturi – 2-3 ore
  • Pestele – 30-50 de minute
  • Carnea de pasare – 1-2 ore
  • Carnea de porc, vita, miel – 4-5 ore

Evită să consumi seara alimente cu timpi îndelungati de digestie. Dupa cum se poate observa in lista, sanatoase sunt doar combinatile cu timpi scurti de digerare.